Hyppää sisältöön

Myynnin ammattitutkinnon suorittaneet asiakaspalvelumestarit saivat koulutuksesta paljon uusia ideoita apteekkiensa asiakaspalvelun kehittämiseen.

Suomen ensimmäiset 41 apteekkialan asiakaspalvelumestaria valmistuivat huhtikuun lopussa. Puolitoistavuotisen koulutuksen ansiosta heillä on valmius toimia vastuullisissa myyntitehtävissä.

Asiakaspalvelumestarit työskentelevät Suomen Apteekkariliiton jäsenapteekeissa eri puolilla maata Lohjalta Joensuuhun ja Ouluun asti. Valtaosa heistä on apteekkien farmaseuttista henkilöstöä.

Asiakaspalvelumestari-valmennus perustui Opetushallituksen myöntämään Myynnin ammattitutkintoon (MyAT), josta noin 20 prosenttia toteutettiin lähiopetuksena ja loput 80 prosenttia oli työssä oppimista. Koulutus räätälöitiin apteekkialan tarpeisiin.

Asiakaspalvelun käsikirja tulossa Salkkuun

Opiskelijat tekivät Myynnin ammattitutkinnon näyttöjen lisäksi työpaikoillaan kehitysprojektit.

Ne kootaan yhteen APTEEKKI-asiakaspalvelukäsikirjaksi, jota voivat hyödyntää kaikki apteekit Apteekkariliiton ylläpitämästä Salkku-palvelusta.

Järjestäjän näkökulmasta koulutus onnistui erinomaisesti.

– Koulutuksessa oli mukana kehittämisestä innostuneita, aktiivisia opiskelijoita apteekin kaikista ammattiryhmistä. Koulutuksen aikana syntyi hieno asiakaspalvelumestareiden verkosto. Opiskelijat ovat vieneet ideoita työpaikoilleen ja kehitys jatkuu, sanoo Apteekkariliiton brand manager Katariina Kalsta.

Kurssin suuren suosion vuoksi Suomen Apteekkariliitto ja Management Institute of Finland (MIF) suunnittelevat jo seuraavan Myynnin ammattitutkinnon kurssin järjestämistä.

Mitä mieltä olit artikkelista?

Agreed 0 times
Said to be thoughtful 0 times
Has raised questions 0 times
Disagreed 0 times