Hyppää sisältöön

Lääkeyhtiö Sanofi-aventiksen verkkopalvelu valittiin Suomen toiseksi parhaimmaksi kansallisessa verkkoasiointi- ja palvelututkimuksessa. Myös Kela pärjäsi tutkimuksessa hyvin ja sijoittui neljänneksi.

Tutkimuksessa ilmeni, että suomalaiskuluttajat toivovat yrityksiltä nopeita ja personoituja sähköisiä vastauksia.

  – Periaatteenamme on, että kysyjälle lähetetään saman vuorokauden aikana tieto siitä, että kysymys on vastaanotettu. Myös vastaus pyritään antamaan heti, mikäli se on mahdollista. Muussa tapauksessa kysyjä saa tiedon vastausaikataulusta, laatuasioista ja lääketieteellisestä informaatiosta vastaava johtaja Ritva Lehtonen Sanofi-aventiksesta kertoo.

Yritys vastaa myös aina henkilökohtaisesti, jotta kysyjä voi palata asiansa kanssa uudestaan saman henkilön puoleen.

Myös Kelan verkkosivuilta yhteydenottotapa löytyi helposti, kysymyksiin vastattiin nopeasti ja vastaus oli henkilökohtainen.

Tutkimuksessa oli mukana yli 200 Suomen suurinta kuluttajille suunnattua yritystä ja yhteisöä. Tutkimuksessa selvitettiin mm. toimijoiden yhteydenottotapoja, sähköisen yhteydenoton helppoutta, vastauksen kestoa ja vastaustapaa ja -tyyliä. Tutkimukseen osallistui yli 2 000 iältään 15-75-vuotiasta internetiä käyttävää suomalaista.

Tutkimuksesta selvisi, että yritysten verkkopalvelut ovat yleisesti ottaen selkeydeltään ja toimivuudeltaan melko hyvällä tasolla. Heikoiten tutkimuksessa pärjäsivät vakuutusyhtiöt, terveydenhuoltoala ja teleoperaattorit. Myös yksityisillä lääkäriasemilla, poliittisilla puolueilla ja lehtitaloilla on paljon parantamisen varaa. (EK)

Tutkimuksessa parhaiten pärjänneet:

1. Handelsbanken
2. Sanofi-aventis
3. Tarjoustalo
4. Kela
5. Aktia
6. Lumene
7. Polar Elektro
8. SKV
9. Jukka-Talo
10. Veljekset Keskinen

Tutkimuksesta lisää >

Mitä mieltä olit artikkelista?

Agreed 0 times
Said to be thoughtful 0 times
Has raised questions 0 times
Disagreed 0 times