Apteekkari-lehti on tärkeä vaikuttajille ja medialle
- 28.07.2020 at 10:22
Sidosryhmät: Sähköiset kanavat ovat mieluisimpia, mutta myös printtilehti koetaan tärkeäksi.
Sähköiset kanavat ovat mieluisimpia, mutta myös printti koetaan tärkeäksi.
Apteekkari-lehti ja lehden verkkosivusto Apteekkari.fi ovat tärkeä apteekkitiedon lähde niin vaikuttajille kuin toimittajillekin, ilmenee T-Median alkuvuonna tekemästä kyselystä.
Kyselyyn vastanneista vaikuttajista 66 prosenttia ja toimittajista 83 prosenttia piti näitä erittäin tai melko tärkeinä apteekkitiedon lähteenä.
Mieluisin kanava vaikuttajien keskuudessa on Apteekkari.fi-verkkosivusto, toiseksi mieluisin vaikuttajille ja muille sidosryhmille suunnattu APTEEKKARIextra-uutiskirje ja kolmanneksi mieluisin viisi kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti.
Toimittajien keskuudessa mieluisimmat kanavat ovat kerran viikossa sähköpostiin tuleva Apteekkari.fi-uutiskirje, Apteekkari.fi-verkkosivusto ja painettu lehti. Tässä järjestyksessä.
Sosiaalisen median kanavat Facebook ja Twitter jäävät kanavien mieluisuudessa selvästi näiden jälkeen.
Apteekkari-lehden tärkeyttä apteekkitiedon lähteenä ja sen eri kanavien mieluisuutta selvitettiin osana Apteekkariliiton Luottamus & Maine -sidosryhmätutkimusta, johon vastasi tammi-maaliskuussa satakunta vaikuttajaa ja median edustajaa. Vastaajista lähes joka viides oli kansanedustaja.