Suurentunut lipoproteiini (a) -pitoisuus on itsenäinen sepelvaltimotaudin sekä sydän- j... Lue lisää »

Lisääntyvä verkkokauppa on muuttanut myös Ruotsin kivijalka-apteekkeja. Lue lisää »

Sähköinen resepti paransi potilaiden lääkityksen hallintaa ja johti lääkehoidon laadun ... Lue lisää »

Apteekkien haku- ja myöntämiskäytäntöjä halutaan yksinkertaistaa. Itsehoitolääkkeille e... Lue lisää »

Apteekkari Heli Mäntysalon mielestä sosiaalinen media on apteekeille vielä vähän käytet... Lue lisää »

Chatti neuvoo koronakysymyksissä

Koronavirus   25.03.2020 08:02  TARU VANHALA, HANNA HYVÄRINEN INGIMAGE

,

Koronatietoa saa nyt paitsi puhelimitse, myös chat- ja tekstiviestipalveluina.

Valtakunnallinen chat-palvelu on avattu valtioneuvoston verkkosivuille. Tarjolla on myös puhelinneuvontaa.

Valtioneuvoston verkkosivuille on avattu valtakunnallinen Korona-info, chat-palvelu, joka vastaa suomalaisia askarruttaviin koronakysymyksiin. Chatissa saa yleistä tietoa koronaviruksesta.

Palvelussa ei kuitenkaan anneta neuvontaa lakiasioissa tai terveyteen liittyvissä asioissa kuten akuuteissa oireissa.

Neuvonta on avoinna arkipäivisin kello 8–21 ja lauantaisin kellp 9–15. Palvelua saa ensisijaisesti suomeksi, mutta mahdollisuuksien mukaan myös ruotsiksi ja englanniksi.

Tietoa myös puhelimitse

Uudesta koronaviruksesta on jo aiemmin avattu valtakunnallinen puhelinneuvonta numerossa 0295 535 535. Kysymyksiä voi lähettää myös tekstiviestitse numeroon 050 902 0163. Tekstiviestipalvelu on tarkoitettu henkilöille, jotka eivät esimerkiksi kuulovamman tai muun syyn vuoksi voi puhua puhelimessa.

Chatistä ja neuvontapuhelimesta saatava yleisneuvonta perustuu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivujen tietoihin.  Palvelua kehitetään koronavirustilanteen mukaan.