Lohjan malli ja sitä koordinoinut proviisori Terhi Toivo on finalistiehdokas lääkitystu... Lue lisää »

Ranska ja Tanska antoivat apteekeille rajatun oikeuden määrätä lääkkeitä helpottaakseen... Lue lisää »

Rokotteet saapuvat Suomeen vasta lokakuun lopun ja marraskuun aikana. Influenssarokotte... Lue lisää »

Sokeroituja virvoitusjuomia runsaasti nauttivat ovat suurentuneessa vaarassa sairastua ... Lue lisää »

Ensimmäinen apteekki siirtyi uuteen digitaaliseen alustaan. Pian yli 200 apteekkia seur... Lue lisää »

Mediatiedot

Suomen apteekkarilehti – Finlands apotekartidning (Apteekkari) on Suomen Apteekkariliiton jäsen- ja sidosryhmälehti, ja Apteekkariliiton tärkein viestintäkanava päättäjille, vaikuttajille ja median edustajille.

Apteekkarilehti seuraa lääke- ja apteekkialan kehitystä, kertoo tuoreeltaan uutiset ja toimii julkisena lääkepolitiikan keskustelufoorumina. Lehti ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Vuonna 2018 tehdyn lukijatutkimuksen (JHelske Research/Aikakausmedia)  mukaan yli 80 prosenttia lukijoista kokee lehden tärkeäksi alan tiedonlähteeksi.

Lukijat kuvailevat lehteä ajankohtaiseksi, laadukkaaksi, luotettavaksi julkaisuksi, jonka tarjoamaa tietoa ei muualta saa. Yli 70 prosenttia katsoo, että Apteekkari on parin viime vuoden aikana kehittynyt positiivisesti ja on sisällöltään ja ulkoasultaan yhdeksän (8,8) arvoinen lehti.

Poliittisista päättäjistä ja median edustajista lehteä ja sen sähköisiä kanavia pitää tärkeänä apteekkitiedon lähteenä yli 80 prosenttia.*

Lehteä lukevat myös lääke- ja apteekkialan ammattilaiset lääkeyrityksissä ja alan viranomais- ja koulutusyksiköissä. Yhtä lehteä lukee keskimäärin 4,3 henkilöä.

Vaikka lehden sähköisten kanavien suosio kasvaa nopeasti, lehti on lukijatutkimuksen mukaan yhä halutuin tapa seurata alan kehitystä.

Apteekkari.fi on lehden verkkosivusto, joka kertoo alan uutiset lähes päivittäin. Sivustolla on noin 16 000 kävijää kuukaudessa.

Verkkosivuilla julkaistaan myös lehden sisältö lähes kokonaan omina artikkeleinaan. Kaikki nettiuutiset ja -artikkelit jaetaan Apteekkarilehden some-kanaviin. Facebookin julkaisut tavoittavat parhaimmillaan yli 6 000 ihmistä, ja Twitter-tilillä on lähes 2 000 seuraajaa

Lisätietoja banneripaikoista löydät tältä sivulta hiukan alempaa.

Apteekkarilehden uutiskirje kokoaa viikon uutisannin liki 2 500 tilaajan sähköpostiin. Avausten keskiarvo on 57 prosenttia ja klikkausten 24 prosenttia. Uutiskirjeessä myös reseptilääkemainonta on mahdollista.

Apteekkarilehteä ja sen sähköisiä kanavia julkaisee ja kustantaa Suomen Apteekkariliiton viestintäyhtiö PharmaPress Oy. Apteekkarilehti on Aikakauslehtien Liiton jäsen. Lehti on perustettu vuonna 1912. Apteekkari.fi avattiin vuonna 2008.

*Apteekkariliiton sidosryhmätutkimus 2016, T-Media Oy.


Tilaushinnat 

  • Vuosikerta 60 euroa.

+ alv 10 % (vsk).

Tilaukset: Paula Laine, puh. 010 6801 417 tai paula.laine@apteekkariliitto.fi
 


Mediamyynti 

Niklas Gustafsson
Myynti- ja markkinointipäällikkö

PharmaPress Oy
Pieni Roobertinkatu 14
00120 Helsinki

P.+358 50 4380 911
Sähköposti: niklas.gustafsson@apteekkariliitto.fi

Apteekkarilehden mediatiedot 2019 (pdf) >

Apteekkarilehden lukijatutkimus 2018 >


Digilehti

Apteekkari ilmestyy myös koko painetun lehden kattavana digilehtenä. Digilehti julkaistaan postituspäivän jälkeisenä päivänä klo 00:01, eli digilehti on luettavissa jo ennen painetun lehden ilmestymistä.

Digilehden käyttö edellyttää tunnusta ja salasanaa, jotka löytyvät painetun lehden sivulta 4. Digilehden käyttö on painetun lehden tilaajille maksutonta. 

Digilehtiarkisto kattaa lehdet numerosta 12/2004 alkaen. 

Digilehteen arrow-green.jpg


Apteekkari.fi-ilmoituspaikat

Bannerivaraus tehdään viikoksi kerrallaan kokonaisille viikoille. Aineisto tulee toimittaa toimitukseen edeltävänä torstaina, kun ilmoitusaika alkaa maanantaina.

Banneripaikan hinta sisältää näkyvyyden ilmoitusviikon uutiskirjeessä. Uutiskirjettä varten bannerin aineisto pitää toimittaa koossa 600 x 120 pikseliä.

Sivustolla näkyvä banneri voi sisältää vain itsehoitolääke- tai muuta mainontaa. Viikottaisessa uutiskirjeessä jakelu voidaan kohdistaa niin, että myös reseptilääkemainonta on mahdollista. Kysy tarjousta!

A) Panoraama yläreunassa

mitat: 960 x 150 pikseliä
koko: <50 kt
näkyvyys: etusivu
hinta: yhdessä pop-up:n kanssa 650 eur/viikko

B) Jättiboksi pääpalstalla

mitat: 540 x 200 pikseliä
koko: <50 kt
näkyvyys: etusivu
hinta: 300 eur/viikko

C) Boksi sivupalstalla

mitat: 260 x 180 pikseliä
koko: <40 kt
näkyvyys: koko sivusto
hinta: 180 eur/viikko

D) Popup 

mitat: 600 x 600 pikseliä
koko: <50 kt
näkyvyys: etusivu
hinta: yhdessä yläbannerin kanssa 650 eur/viikko

E) Tapetti

mitat: 300 x 300 pikseliä, toistuva kuvio
koko: <15 kt
näkyvyys: koko sivusto
hinta: 750 eur/viikko

F) Uutiskirje

mitat: 600 x 120 pikseliä
koko: <15 kt
hinta: näkyvyys ilmoitusviikon uutiskirjeessä kuuluu bannerin hintaan. Kysy erikseen mahdollisuutta reseptilääkemainontaan (kohdennettu jakelu).

Kuva-aineistot

Kuvan on oltava joko jpg-, gif- tai png-muodossa.

Flash-aineistot

SWF-tiedoston on oltava vähintään yhteensopiva Flash Player 8 -soittimen kanssa. Vanhemmissa versioissa sekä laitteissa, jotka eivät tue flashia (esimerkiksi iOS-tuotteet) näytetään mainoksen varakuva (jpg/gif), joten Flash-aineiston mukana tulee aina toimittaa myös kuva-aineisto. Animoinnin pituudeksi suositellaan enintään 15 sekuntia. Linkkipainikkeen clickTAG-toiminto Flash-sovelluksessa on oltava standardin mukainen:

on (release) { getURL(_root.clickTAG, ”_blank”); }

Suosittelemme AS2:n käyttämistä Flash-aineistoissa.

Kumppaniblogi

450 eur / vk tai kolme blogia kolmena itse valittuna viikkona = 1000 eur.