Oriolan ongelmat lääkejakelussa vaikeuttavat yhä apteekkien normaalia toimintaa, vaikka... Lue lisää »

Fimea suosittelee Oriolan asiakkaita huomioimaan mahdolliset toimitusviiveet omissa til... Lue lisää »

Apteekin Terveyspiste tukee ja täydentää julkista terveydenhuoltoa ja helpottaa esimerk... Lue lisää »

On ymmärrettävää, että tietojärjestelmäuudistukset ovat haasteellisia. Jokin tässä kuit... Lue lisää »

Lääketukkuri Oriolan lääketoimituksissa on tapahtunut hieman parannusta, mutta Apteekka... Lue lisää »

Mediatiedot

Suomen apteekkarilehti – Finlands apotekartidning (Apteekkari) on Suomen Apteekkariliiton jäsen- ja sidosryhmälehti, ja Apteekkariliiton tärkein viestintäkanava päättäjille, vaikuttajille ja median edustajille.

Apteekkarilehti seuraa lääke- ja apteekkialan kehitystä, kertoo tuoreeltaan uutiset ja toimii julkisena lääkepolitiikan keskustelufoorumina. Lehti ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Vuonna 2016 tehdyn lukijatutkimuksen (JHelske Research/Aikakausmedia) mukaan yli 90 prosenttia apteekkilukijoista kokee lehden alan tiedonlähteenä tärkeäksi.

Lukijat kuvailevat lehteä ajankohtaiseksi, laadukkaaksi, luotettavaksi ja lehdeksi, jonka tarjoamaa tietoa ei muualta saa.

Poliittisista päättäjistä ja median edustajista lehteä ja sen sähköisiä kanavia pitää tärkeänä apteekkitiedon lähteenä yli 80 prosenttia.*

Lehteä lukevat myös lääke- ja apteekkialan ammattilaiset lääkeyrityksissä ja alan viranomais- ja koulutusyksiköissä. Yhtä lehteä lukee keskimäärin neljä henkilöä.

Vaikka lehden sähköisten kanavien suosio kasvaa nopeasti, lehti on lukijatutkimuksen mukaan yhä halutuin tapa seurata alan kehitystä.

Apteekkari.fi on lehden verkkosivusto, joka kertoo alan uutiset lähes päivittäin. Sivustolla on noin 1000-2000 kävijää päivittäin, ja he viettävät sivustolla aikaa keskimäärin hiukan alle kaksi minuuttia.

Verkkosivuilla julkaistaan myös lehden sisältö lähes kokonaan omina artikkeleinaan. Kaikki nettiuutiset ja -artikkelit jaetaan Apteekkarilehden some-kanaviin Facebookissa ja Twitterissä, jossa ne tavoittavat helposti tuhansia lukijoita lisää.

Lisätietoja banneripaikoista löydät tältä sivulta hiukan alempaa.

Apteekkarilehden uutiskirje kokoaa viikon uutisannin liki 2000 tilaajan sähköpostiin viikon päätteeksi. Avausten keskiarvo on 53 prosenttia ja klikkausten keskiarvo 23 prosenttia. Uutiskirjeessä myös reseptilääkemainonta on mahdollista.

Apteekkarilehteä ja sen sähköisiä kanavia julkaisee ja kustantaa Suomen Apteekkariliiton viestintäyhtiö PharmaPress Oy. Apteekkarilehti on Aikakauslehtien Liiton jäsen. Lehti on perustettu vuonna 1912. Apteekkari.fi avattiin vuonna 2008.

*Apteekkariliiton sidosryhmätutkimus 2016, T-Media Oy.


Tilaushinnat 2016

  • Vuosikerta 60 euroa
  • Digilehti opiskelijoille* 10 euroa/vuosi

Hintoihin lisätään alv 10 % (vsk) tai 24 % (digilehti).

* koskee vain farmaseutti- ja proviisoriopiskelijoita

Tilaukset: Paula Laine, puh. 010 6801 417 tai paula.laine@apteekkariliitto.fi
 


Mediamyynti 2016

Niklas Gustafsson
Myynti- ja markkinointipäällikkö

PharmaPress Oy
Pieni Roobertinkatu 14
00120 Helsinki

P.+358 50 4380 911
Sähköposti: niklas.gustafsson@apteekkariliitto.fi

Apteekkarilehden mediatiedot 2017 (pdf) >

Apteekkarilehden lukijatutkimus 2016 >


Digilehti

Apteekkari ilmestyy myös koko painetun lehden kattavana digilehtenä. Digilehti julkaistaan postituspäivän jälkeisenä päivänä klo 00:01, eli digilehti on luettavissa jo ennen painetun lehden ilmestymistä.

Digilehden käyttö edellyttää tunnusta ja salasanaa, jotka löytyvät painetun lehden sivulta 2. Digilehden käyttö on painetun lehden tilaajille maksutonta. 

Digilehtiarkisto kattaa lehdet numerosta 12/2004 alkaen. HUOM! Digilehti on palveluntuottajan teknisten vaikeuksien takia toistaiseksi pois käytöstä.

Digilehteen arrow-green.jpg


Apteekkari.fi-ilmoituspaikat

Bannerivaraus tehdään viikoksi kerrallaan kokonaisille viikoille. Aineisto tulee toimittaa toimitukseen edeltävänä torstaina, kun ilmoitusaika alkaa maanantaina.

Banneripaikan hinta sisältää näkyvyyden ilmoitusviikon uutiskirjeessä. Uutiskirjettä varten bannerin aineisto pitää toimittaa koossa 600 x 120 pikseliä.

Sivustolla näkyvä banneri voi sisältää vain itsehoitolääke- tai muuta mainontaa. Viikottaisessa uutiskirjeessä jakelu voidaan kohdistaa niin, että myös reseptilääkemainonta on mahdollista. Kysy tarjousta!

A) Panoraama yläreunassa

mitat: 960 x 150 pikseliä
koko: <50 kt
näkyvyys: etusivu
hinta: yhdessä pop-up:n kanssa 650 eur/viikko

B) Jättiboksi pääpalstalla

mitat: 540 x 200 pikseliä
koko: <50 kt
näkyvyys: etusivu
hinta: 300 eur/viikko

C) Boksi sivupalstalla

mitat: 260 x 180 pikseliä
koko: <40 kt
näkyvyys: koko sivusto
hinta: 180 eur/viikko

D) Popup 

mitat: 600 x 600 pikseliä
koko: <50 kt
näkyvyys: etusivu
hinta: yhdessä yläbannerin kanssa 650 eur/viikko

E) Tapetti

mitat: 300 x 300 pikseliä, toistuva kuvio
koko: <15 kt
näkyvyys: koko sivusto
hinta: 750 eur/viikko

F) Uutiskirje

mitat: 600 x 120 pikseliä
koko: <15 kt
hinta: näkyvyys ilmoitusviikon uutiskirjeessä kuuluu bannerin hintaan. Kysy erikseen mahdollisuutta reseptilääkemainontaan (kohdennettu jakelu).

Kuva-aineistot

Kuvan on oltava joko jpg-, gif- tai png-muodossa.

Flash-aineistot

SWF-tiedoston on oltava vähintään yhteensopiva Flash Player 8 -soittimen kanssa. Vanhemmissa versioissa sekä laitteissa, jotka eivät tue flashia (esimerkiksi iOS-tuotteet) näytetään mainoksen varakuva (jpg/gif), joten Flash-aineiston mukana tulee aina toimittaa myös kuva-aineisto. Animoinnin pituudeksi suositellaan enintään 15 sekuntia. Linkkipainikkeen clickTAG-toiminto Flash-sovelluksessa on oltava standardin mukainen:

on (release) { getURL(_root.clickTAG, ”_blank”); }

Suosittelemme AS2:n käyttämistä Flash-aineistoissa.

Kumppaniblogi

450 eur / vk tai kolme blogia kolmena itse valittuna viikkona = 1000 eur.