Osa tupakkayhtiöistä on jo tuonut markkinoille muun muassa omia nikotiinipurkkia ja säh... Lue lisää »

Lääkityksen lopettaneet ovat selvästi muita suuremmassa vaarassa sairastua uuteen aivoi... Lue lisää »

Entisen apteekkarin epäillään toimittaneen ainakin 50 asiakkaalle vääriä lääkkeitä ja h... Lue lisää »

Infarktinestolääke Asasantin Retardilta poistui korvattavuus viime vuoden lokakuussa. Lue lisää »

Aiemmissa tutkimuksissa näkökyvyn heikkeneminen on yhdistetty myös kuolleisuuteen. Lue lisää »

Takeda on apteekkisi yhteistyökumppani

Kumppaniblogi   09.06.2017 14:20  Takeda Oy

TAKEDA OY ON SUOMALAISEN terveydenhuollon asiantuntija, jossa yhdistyvät suomalaisen Leiraksen juuret vuodelta 1946 sekä Takedan 230-vuotinen historia.

Takedan tavoitteena on tarjota parempaa elämänlaatua suomalaisille. Yksi osa tätä tavoitetta on tiivis yhteistyö suomalaisten apteekkien kanssa.

”Monipuolinen resepti- ja itsehoitolääkkeiden valikoima sekä vahva sitoutuminen lääkeinnovaatioiden kehittämiseen ovat keskeinen osa Takedan toimintaa myös Suomessa”, kertoo Takedan toimitusjohtaja Matthew Iles.

Itsehoitolääkkeiden ja vapaakaupan tuotteiden osalta Takedan tavoitteena on olla apteekkien luotettava ja vahva yhteistyökumppani.

Takeda toteuttaa syksyllä 2017 mittavaa, uudenlaista digitaalista kampanjointia."


Takeda tarjoaa apteekeille lisätietoa kuluttajien tarpeista ja kehittää yhdessä apteekkien kanssa asiakaslähtöisiä, myyntiä edistäviä ja innovatiivisia markkinointiratkaisuja.

”Tavoitteenamme on fokusalueidemme kategorioiden ja kokonaiskannattavuuden kasvattaminen apteekeissa. Tuorein esimerkki tästä on A-Vita Plus® -nenäsumutekampanjan hieno onnistuminen nenän kosteutuksen ja limakalvojen hoitamisen kategorian kasvattamisessa”, jatkaa Iles.

Lisää ymmärrystä apteekkikyselyllä

Takeda järjesti huhtikuussa 2017 Apteekkaripäivillä ”Onko apteekkisi aallonharjalla?” -messukyselyn, jolla kartoitettiin apteekkien verkkopalvelutilannetta, digitaalisia kanavia, viestintää, palkitsemista, palveluvalikoimaa ja kehityskohteita.

Suosittuun kyselyyn vastasivat apteekkilaiset ympäri Suomen.

Vastausten avulla Takeda pystyy tunnistamaan kehityskohteita, joiden edistämiseen se voi omalta osaltaan osallistua.

Tietoja voidaan hyödyntää muun muassa markkinoinnin ja digitoimenpiteiden suunnitteluun ja kohdentamiseen.

Kiinnostavia löydöksiä

Kyselystä ilmeni, että 17 prosentilla vastaajista on verkkokauppa.

Lähes kaikilla vastaajista (97 %) on internet-sivut, ja jopa 73 % vastaajista kertoi apteekillaan olevan Facebook-sivut.

Näiden kanavien hyödyntäminen tarjoaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia erilaisille kuluttajia palveleville sisältö- ja markkinointikonsepteille.

Apteekeista saa nykyään monenlaisia palveluja: Kyselyn perusteella valtakunnallisesti yleisin (44 %) on apteekkien tarjoama lääkehoidon arviointipalvelu. Lisäksi tarjolla on muun muassa lääkärin, sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan palveluita sekä kosmetologipalveluita.

Kyselystä selvisi, että apteekin sijainti (keskusta/taajama/marketit) vaikuttaa sekä palvelutarjontaan että vapaakaupan tuotteiden osuuteen liikevaihdosta.

Markettien yhteydessä sijaitsevissa apteekeissa ja taajamien kivijalka-apteekeissa vapaakaupan tuotteiden kysyntä on suurta (lähes 30 % liikevaihdosta).

Uutta syksyllä 2017

Takeda kehittää toimintaansa apteekkien tavoitteet huomioiden.

Kyselyssä tärkeimmiksi kehitysalueiksi mainittiin muun muassa markkinointi, sosiaalinen media, kampanjointi ja esillepanot.

Näille osa-alueille Takeda hakee yhdessä apteekkien kanssa uusia ratkaisuja.

Syksyllä 2017 Takeda toteuttaakin mittavaa, uudenlaista digitaalista kampanjointia. Takeda toivoo tämän uudenlaisen markkinoinnin tuovan apteekeille uusia asiakkaita.

**

Kumppaniblogi on Apteekkari.fi:n maksullista ilmoitussisältöä.

**

Taas meitä rokotetaan
04.11.2016 09:21 OLLI-PEKKA TIAINEN

Blogivieras   04.11.2016 09:21 OLLI-PEKKA TIAINEN


Potilasturvallisuus synnyttää uusia apteekkipalveluita
30.09.2016 09:57 Anna-Riia Holmström

Blogivieras   30.09.2016 09:57 Anna-Riia Holmström


Monimuotoisuutta muttei täysremonttia
02.06.2016 14:04 ANNIKA SAARIKKO

Blogivieras   02.06.2016 14:04 ANNIKA SAARIKKO


Uudet lääkehoidot ja riskin jakaminen
23.05.2016 10:32 LAURI PELKONEN

Blogivieras   23.05.2016 10:32 LAURI PELKONEN


Vastuu ympäristöstä osaksi ammattitaitoa
15.01.2016 11:00 TIINA SIKANEN

Blogivieras   15.01.2016 11:00 TIINA SIKANEN


Hallituksen suurin virhe
03.11.2015 10:45 OLLI-PEKKA TIAINEN

Blogivieras   03.11.2015 10:45 OLLI-PEKKA TIAINEN


Kiihtyykö viitehintajärjestelmän hintakilpailu?
28.09.2015 14:45 HEIKKI BOTHAS

Blogivieras   28.09.2015 14:45 HEIKKI BOTHAS


Onko elämää ilman digiä?
03.09.2015 14:13 KARI VÄISÄNEN

Kolumni   03.09.2015 14:13 KARI VÄISÄNEN


Zombeja ja aavetaloja
04.06.2015 08:34 OLLI-PEKKA TIAINEN

Kolumni   04.06.2015 08:34 OLLI-PEKKA TIAINEN